Ytterligare UFO

Har sytt färdigt ett UFO till. Sydde den som en sample till en kurs i Lazy Angle. Det är en linjal som man lätt syr snygga stjärnor med.
Var en framsida länge men så tog jag tag i den för ett år sedan och quiltade. Så blev den liggade ett år till. Men så hade vi syträff den 10 januari och då satt jag och sydde fast ytterkanten för hand. Jag syr den alltid för hand. Tycker det blir finast så.



Jag har quiltad med hjälp av Janome MC 11000. Den har quiltmönster inbyggda.
Här kommer en närbild.


Var lite svårt att centrera. Men denna blev bra.

Oh vad det är skönt när man är färdig med något. Då kan man känna att man kan börja med någon nytt utan att ha dåligt samvete för allt som ligger. Fast jag har mera UFO:n i gömmorna.
De tar nog aldrig slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0