Posten och nya grejer.

Nu ska jag gnälla lite. Mitt postutlämningsställe har stängt. Affären har gått i konkurs. Det gör att jag nu måste åka till det "riktiga postkontoret. Prövade att åka till Konsum som också är utlämningsställe men si det gick inte. De är inte företagscenter.
Så jag måste åka ner till stan, hitta parkering, passa helt omöjliga öppettider. De har nämligen lunchsstängt i flera timmar, öppnar inte förrän 8 och stänger redan kl 18. Man blir snabbt van vid utlämningsställenas generösa öppettider.
Inte nog med detta i vintras ändrade posten sin sista tömningsstid på postlådan i stan. Nu töms sista lådan kl 18 i hela Vimmerby. Det påverkar mina möjligheter att vara riktigt snabb med att leverera paket till mina kunder.
Vilken service.
Jag hoppas att mitt utlämningsställe snart öppnar igen och att de blir företagscenter nu när postkontoret snart ska stänga.

Idag har jag gjort en STOR rensning i garderoben. Det blev ett antal kassar som får åka till Erikshjälpen. Vad skönt det känns när man har slängt saker. Man blir liksom lite lättare. Fast bara i känslan, tänk om det var så lätt att reducera vikten. Nu finns det plats för lite påfyllning av lite sommarkläder.

I går kom flera paket från USA. I helgen kommer vi scanna in tyger och böcker och tillbehör. Hyllorna fylls på igen. Va kul!

Det har kommit ett stort trådskåp också. 117 färger bomullstråd från Gutermann.


En bild på en mycket fin quilt som en kompis sytt. Den får symbolisera hur sysugen jag är. Snart räknar jag med att jag ska hitta till symaskin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0