Färdiga UFO:n

Veckan som varit har jag gjort färdigt några ufo:n.
Har stickat färdigt en sjal i lingarn. Härligt med sjalar, de blir färdiga relativt snabbt och blir inte fel storlek.
Sen hade jag ett par handledsvärmare som bara behövde några varv så blev de klara.

Men så har jag nu gjort klart min quilt i runda former.



Den är sydd i tyger från serien Fossil Fern. Skärmallar gör att det blir lätt att sy ihop blocken utan att behöva nåla och klippa jack i sömnsmånen.
Mycket kul att den äntligen är klar efter att i flera år hängt med som en framsida bara.

I dag ska jag packa lite paket. Min klubb "Sy av tygrester" har blivit en succé. Verkar vara fler än jag som har smålappar hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0