Nu är jag här igen

Har inte skrivit på 4 veckor. Sedan dess har MB4:an gått varm här hemma. Fy fasen vad snabb den är och så snyggt den broderar. Sarah min dotter har lärt sig Janomes stygnsättningsprogram och startat egen firma. Hon broderar på det mesta mot beställning. Firman heter Sarahs brodyr. Ni kan läsa om henne på http://www.hippoteket.com/sarahsbrodyr 
Hon kommer snart att ha sin egen sida där hon kommer att visa sina olika saker.

I helgen hade sitt första framtädande som företagare. Hon stog på Lilla Gubben Cup i Vimmerby. En hopptävling för ponny. Maskinen gick för fullt. Många ville ha brodyrer på sina hästtäcken, schabrak och jackor.

Jag har dragit igång att måla om i butiken. Väggarna och tak är ju i furupanel. Nu blir det vitt och det blir stor skillnad. Kommer att bli jättefint till hösten och vinterns kurser.

I sommar har jag sytt lite olika projekt till höstens kurser. Mera om det kommer senare.
Det kommer bli ganska många syhelger i vinter. Kommer också redan nu planera in lite syveckor till nästa sommar. Släpper kursprogrammet i slutet av augusti.

Det har varit lite olika kurser här i sommar. Bilder från det kommer under kursgalleri på hemsidan.

I dag har det kommit en massa nya tyger. De kommer läggas in på hemsidan så fort vi hinner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0