UFO-mästare

Jag måste vara quiltarnas UFO-mästare. (UnFinished Object)
Jag har ofta bara börjat med ett project så är jag redan i tanken på ett nytt. Vilket innebär att jag inte gör det första riktigt klart innan jag börjar med nästa.
I kväll satt jag och sydde på ett UFO - en tavla utav AnnaKa. Så tog jag en paus och satte på radion. Då fick jag se mina redwork som jag gjort på min brodermaskin, Janome 300E. Jag tog broderierna och började plocka fram tyger som kanske passade till dem.
Jag har flera stora quiltar klara för ihopläggning med vadd och baksida. En har jag faktiskt börjat quilta i veckan. Har kommit till att jag ska quilta bården. Men nu har jag lagt undan den och börjat på något av alla andra påbörjade  saker. Ytterligare ett tecken på min UFO-hantering.
Jag har två veckor semester kvar. Så några UFO måste jag göra klart.
Jag får inte börja på NÅGOT innan jag har gjort klart 2 gamla saker, minst.

Här kommer faktiskat en bild på två väskor som blev klara förra veckan.
Så ibland blir saker färdiga. Tro det eller ej.

Måste ju få något nytt att skylta med till mässorna i höst.


Natti från en som har många saker på gång :)

Kommentarer
Postat av: Lizzan

Inte är du ensam om att ha massor av UFO och inte karaktär nog att inte börja på nya saker! I mitt syrum sväller det över av sånt.... KRAM Lizzan

2008-08-22 @ 14:59:09
URL: http://hizzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0